måndag 30 januari 2012

Mina top Favorit filmer - VAMPYRER


Blade Triologin underbar vampyraction med otroligt välgjorda karaktärer och handlingen håller sig på samma bana rakt igenom. Och det är inget fjanteri med påhittade saker, ska det vara en vampyrfilm så ska alla de klassiska grejerna vara med tycker jag. Även om det finns egna små tolkningar i filmer stör det inte mycket men man ska ju inte överdriva!

Queen of the Damned blandar den legendariska vampyr kulturen med nutidens hårdrocks värld. Ja det funkar, jag tycker iaf om helheten i handlingen och karaktärerna är perfekta. Filmen är tillägnad huvudkaraktären som efter filmen gick bort.

Underworld triologin eller om det nu är triologi det vet jag inte men det finns tre filmer som hör igop och har för mig att en fjärde är under inspelning med premiär i år. Hur som helst så är dessa filmer även underbara och egen tolkning och blandar även in de små vovvarna i leken. vilket gör det hela mer fullt av action. även en blandras kommer in i bilden.

Van Helsing Utan tvekan står denna på min top favorit lista, för den här filmen står mig varmt om mina huggtänder haha. Jag älskar när dom har blandat massor av väsen och monster det gör det hela så roligt. Hugh Jackman gör sig perfekt i rollen som Van Helsing. Jag tror ärligt jag kan nästan hela filmen utantill haha har sett den så många gånger.

The Twilight saga som fortfarande håller på i serien, men hittills är jag mycket nöjd och längtar till att få veta fortsättningen. Eclipse kändes som en film som bara skulle klämmas in emellan för att få tid till de andra, typ. Men som jag älskar första filmen ojoj det är en fantastisk kärlekshistoria och så egen på flera sätt. det är nog därför så många tycker om den.

Låt den rätte komma in/Let me In Svensk vampyrfilm, känns inte bra egentligen när man säger det högt. Men jag tyckte att den var helt okej film och jag har läst boken; Vampyren från Blackeberg. Men sedan när man kollat på den amerikanska versionen är den så mycket bättre.

En Vampyrs Bekännelse Detta är också en av mina storfavoriter men Tom Cruise, Brad Pitt och Kristen Dunst i huvudrollerna. En vampyr från 1800 talet berättar sin historia för en journalist i nutid. Historian om sin resa och sitt hat emot sin skapare. jakten på andra vampyrer och sin kärlek till sin dotter. oj vad jag ryser när jag skrev det haha. 

En vampyr från Brooklyn rolig komedi med Eddie Murphy i huvudrollen. längesedan jag såg den nu men rekommenderar den verkligen.

Dracula - Död men lycklig en Mel Brooks film, det våras för. Som alltid får mig att skratta och det är verkligen en film för hela familjen enligt mig haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar